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Toyota-Rückrufaktion

Generelle Diskussionen rund um den Toyota iQ

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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon Temporyx » Donnerstag 4. März 2010, 16:54

Big-Lu hat geschrieben:...im innersten hatt ich ja gehofft mein FTH meldet sich freiwillig - aber denkste...

Ob du ein Schreiben bekommst oder nicht, kannst du auf der Webseite http://www.toyota.de selbst prüfen.
Must nur die Fahrgestellnummer angeben und dann weisst'e Bescheid ! Machen übrigens die FTH's im Prinzip auch nicht anders. Nur haben die eine Direktleitung zu Toyota-Deutschland.
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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon IQ-Fan » Donnerstag 4. März 2010, 17:32

Bzgl. der Probleme in Amerika :mrgreen:

Die dortigen Toyotas haben andere Hersteller für das Gaspedal? ... sonst dürfte es doch nicht nur in Amerika Probleme geben ..., denke ich.

Muß ja einen Grund haben, das sich nur in Amerika die Menschen mit einem Toyota himmeln - aufs Gaspedal bezogen.
Grüssle

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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon Big-Lu » Donnerstag 4. März 2010, 18:08

Temporyx hat geschrieben:
Big-Lu hat geschrieben:...im innersten hatt ich ja gehofft mein FTH meldet sich freiwillig - aber denkste...

Ob du ein Schreiben bekommst oder nicht, kannst du auf der Webseite http://www.toyota.de selbst prüfen.
Must nur die Fahrgestellnummer angeben und dann weisst'e Bescheid ! Machen übrigens die FTH's im Prinzip auch nicht anders. Nur haben die eine Direktleitung zu Toyota-Deutschland.



Hab ich gemacht und weiss das ich dabei bin bei der Aktion - ich hatte halt nur gedacht das der FTH selbst was unternimmt - letztendlich habe ich schon 7 Toyos bei ihm gekauft! Das scheint ihm aber gleichgültig zu sein - also......... +

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Beitragvon LALA » Donnerstag 4. März 2010, 19:49

Hier etwas vom Hersteller der Pedaleinheit mit den Defekten > CTS


January 29, 2010
CTS Comments on Accelerator Pedals

Elkhart, IN…CTS Corporation (NYSE: CTS) today expressed its “deep concern that there is widespread confusion and incorrect information” about the role of CTS-manufactured gas pedals in the media coverage of the recent Toyota recall.

CTS stated that since the problem of sudden unintended acceleration has been reported to have existed in some Lexus vehicles and Toyota vehicles going back to 1999 when CTS did not even make this product for any customer, CTS believes that the rare slow return pedal phenomenon, which may occur in extreme environmental conditions, should absolutely not be linked with any sudden unintended acceleration incidents. CTS is also not aware of any accidents and injuries caused by the rare slow return pedal condition, to the best of its knowledge. CTS wishes to clarify that it does not, and has never made, any accelerator pedals for Lexus vehicles and that CTS also has no accelerator pedals in Toyota vehicles prior to model year 2005.

“We are disappointed that, despite these facts, CTS accelerator pedals have been frequently associated with the sudden unintended acceleration problems and incidents in various media reports,” said Dennis Thornton, CTS Vice President and General Manager of Automotive Products Group. Toyota itself has also publically stated that this recall is separate from the earlier recalls which were done to remedy sudden acceleration in vehicles.

CTS and Toyota continue to work closely in our partnership to resolve the slow return phenomenon.

CTS Comments on Toyota’s January 21, 2010 Safety Voluntary Recall

Elkhart, IN…CTS Corporation (NYSE: CTS) today provided comments on Toyota’s recent accelerator pedal recall. As previously announced by Toyota, the January 21 voluntary recall results from what Toyota described as “a rare set of conditions which may cause the accelerator pedal to become harder to depress, slower to return or, in the worst case, stuck in a partially depressed position.” Toyota said this condition “is rare and occurs gradually over a period of time.”

As has been publically stated by Toyota, we have no knowledge of any accidents or injuries that have resulted from this rare potential condition. Based on information that Toyota has provided us, we are aware of fewer than a dozen instances where this condition has occurred, and in no instance did the accelerator actually become stuck in a partially depressed condition.

As Toyota stated, this recall is different from and unrelated to the “sudden, unintended acceleration issue” which was the subject of the November 2009 Toyota recall. In the November recall, the pedals in Toyota models dated back to model year 2002. CTS became a pedal supplier in 2005. Accordingly, our products are not implicated by the November 2009 recall. The products we supply to Toyota, including the pedals covered by the recent recall, have been manufactured to Toyota’s design specifications.

Toyota is a small, but important, customer of CTS, representing approximately 3% of our annual sales. CTS has been actively working with Toyota for awhile to develop a new pedal to meet tougher specifications from Toyota. The newly designed pedal is now tested and parts are beginning to ship to some Toyota factories.

June 25, 2007
CTS Automotive Products Recognized by Toyota for Achievement in Quality Performance

Elkhart, IN…CTS Corporation (NYSE: CTS) has been recognized by Toyota Motor Manufacturing North America Inc. (TMMNA) for outstanding quality performance in 2006. Toyota honored CTS Automotive Products for exceeding quality expectations on the accelerator pedal modules built by CTS’ Canadian manufacturing facility. These pedal modules are delivered to multiple Toyota vehicle manufacturing plants in North America for use in a variety of models.

“This is the second year in a row that CTS has received a quality award from Toyota,” stated Tyler Buchanan, Senior Vice President, CTS Corporation. “Repeatedly achieving the high quality standards of Toyota, a company known for its excellence in quality, confirms CTS’ position as one of the world’s leading suppliers of accelerator pedal modules.”


June 26, 2006
CTS Automotive Products Recognized by Toyota for Achievements in Delivery and Quality Performance

Elkhart, IN…CTS Corporation (NYSE: CTS), has been recognized by Toyota Motor Manufacturing North America Inc. (TMMNA) for outstanding delivery and quality performance. Toyota honored CTS Automotive Products’ Canadian manufacturing facility for achieving 100 percent on-time delivery and for shipping accelerator pedal modules with zero defects in 2005.

“Toyota views our suppliers as business partners, and together we have improved our efforts in quality, delivery and value,” said Simon Nagata, Vice President of Purchasing for TMMNA, located in Erlanger, Kentucky.

Jeff McCurley, Vice President and General Manager of CTS Automotive Products added, “We are proud to have our manufacturing site in Canada recognized by Toyota for their delivery and quality performance. Toyota is known for its extremely high standards, and achieving this level of delivery and quality performance requires both excellent manufacturing capabilities and processes as well as a strong working relationship with Toyota. This recognition is a tribute to both our suppliers and the dedicated people working at our facility.”

This is the second recognition award CTS has received from Toyota in the last year.

September 20, 2005
CTS Automotive Receives “Excellent Launch Award” From Toyota

Elkhart, IN…CTS Corporation (NYSE:CTS) a global leader in the design and manufacture of automotive sensors, actuators and subsystems, was honored last week by Toyota Motor Manufacturing North America (TMMNA) with an “Excellent Launch Award” for design, quality, and launch coordination of its Electronic Throttle Control (ETC) Pedal Assemblies for the Toyota Avalon. The award was handed out at the 2005 Fall Supplier Event in Lake Tahoe, Nevada.

"Our focus on customer satisfaction and continuous improvement led to this recognition by Toyota," said Jeff McCurley, CTS Automotive Products vice president and general manager. "We are proud of the excellent work by our employees to support the Avalon launch and that this work has been acknowledged by such a valued customer. Toyota is known for setting high expectations for their suppliers. It is an honor to be among those who have exceeded those standards," continued McCurley.

Toyota recognized CTS’ achievement in the following areas:

Innovation and leadership in design to ensure a high level of performance and quality.
Coordination of launches in North America and Europe.
Strong project management activities (including supply chain focus).
Strong shop floor activities.
Excellent team member involvement in every phase of production preparation.
Osamu Nagata, vice president of purchasing for TMMNA commented, “The Excellent Launch Award represents a high level of supplier performance that TMMNA recognizes in the area of supplier production preparation.” Nagata continued, “We appreciate CTS’ strong and dedicated performance as a supplier who made a significant co....



Stammen die Pedale gar aus dem chinesischen Werk von CTS?
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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon Happy-IQ » Freitag 5. März 2010, 20:59

Hallo,
habe mal bei Toyota online nachgeschaut:

Das Fahrzeug mit dieser Fahrgestellnummer ist mit einem von der Rückrufaktion betroffenen Gaspedal ausgestattet. Der eingetragene Fahrzeughalter wird schriftlich über alle Details und der weiteren Vorgehensweise zum Rückruf informiert

Hatte ich mir schon gedacht, mal sehen wann ich etwas hören werde :?

MfG,
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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon Onkelsammy » Dienstag 9. März 2010, 17:53

Das KBA schreibt die Fahrzeughalter an, nicht die Händler. Man kann aber trotzdem vorher beim Händler das Gaspedal überprüfen lassen und machen lassen. Ich habe einen Toyota Auris, dieser ist auch betroffen und er war heute wegen dem Gaspedal in der Werkstatt. Dauert gut 45 Minuten. Man bekommt ein Stempel in das Serviceheft und gut ist es. Das KBA schickt wöchentlich 25000 Briefe raus und gestartet wurde glaube ich am 22.02.2010. Bei der Menge an Fahrzeugen kann es ein paar Wochen dauern bis man Post bekommt. Ich hatte auch noch kein Schreiben bekommen, dies wird wohl auch in den nächsten Wochen aufschlagen.
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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon baiertaler » Dienstag 9. März 2010, 17:58

Das KBA schickt wöchentlich 25000 Briefe raus ...
... und das per Infopost, die schon ein paar Tage länger in der Zustellung brauchen kann :)

Wie dem auch sei. Über die Webseite kann jeder Toyota-Halter es prüfen, ohne auf Post vom KBA warten zu müssen.
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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon HaBe » Dienstag 9. März 2010, 22:35

baiertaler hat geschrieben:
Das KBA schickt wöchentlich 25000 Briefe raus ...
... und das per Infopost, die schon ein paar Tage länger in der Zustellung brauchen kann :)

Wie dem auch sei. Über die Webseite kann jeder Toyota-Halter es prüfen, ohne auf Post vom KBA warten zu müssen.


Ich habe nicht drauf gewartet und bin zu meiner Werkstatt, nachdem ich auf der Toyotaseite herrausgefunden habe, dass ich betroffen bin.
Der Händler meinte auch, ich sei betroffen.

Heute hatte ich Termin.
Das Gaspedal war in einer Minute ausgebaut. Dann wurde die Nummer des Gaspedals mit einer Liste von Pedalnummern verglichen, und siehe da, mein Gaspedal wäre schon ein Neues daran gäbe es nichts zu machen.

Es wurde wieder eingebaut und damit war ich fertig.

Hoffentlich stimmt das, habe etwas Unwohlsein im Bauch. :roll: :roll:
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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon Everic » Dienstag 9. März 2010, 23:25

netmiq hat geschrieben:Angesichts der folgenden Zitate von Everic aus früheren Posts:

....

..frage ich mich allerdings wirklich, weshalb seiner Bitte nach Löschung des Accounts nicht bereits nachgekommen wurde.
Ich bin kein eifriger Leser der Board-Regeln, kann mir jedoch nur schwerlich vorstellen, dass derartige Bemerkungen mit ihnen kompatibel sind.


Da es also kein Problem zu sein scheint, hier völlig Off-Topic über mich zu schreiben, darf es ja wohl auch keins sein, dass ich mich selbst dazu äußere:

Schön, dass du, netmiq, dir die Mühe gemacht hast, alle meine Postings zu lesen. Aber, Mensch, was bist du zart besaitet, dass du die Zitate schlimm findest. Ich zähle halt zu den etwas älteren Männern, die nicht alles in Geschenkpapier verpacken, sondern direkte und manchmal auch harte Wort schätzen. Vor allem, wenn manche für meinen Geschmack völlig daneben schießen. Evtl. ist das nicht mit Blümchen und Schmetterlingen kompatibel. So ist es im Leben. Mit mir sind manche inhaltliche Aussagen auch nicht kompatibel. Zum Beispiel deine schlechte Meining über Amerikaner. Ich kann dir nur raten, dich vielleicht in anderen Kreisen zu bewegen. Es gibt genauso großartige Amerikaner, wie es hirnlose Deutsche gibt. Schade, dass dir das noch nicht aufgefallen ist. Dabei schaust du wahrscheinlich viele amerikanische Filme, hörst amerikanische Musik, trägst amerikanische Klamotten, gehst Sportarten nach, die von Amerikanern erfunden wurden und so weiter. Ich persönlich lese zudem auch sehr gerne die großen amerikanischen Autoren wie T.C. Boyle. Und ich erinnere daran, dass wir in einem Land leben, dessen Freiheit und Wohlstand wir vor allem den Amerikanern zu verdanken haben. Das enstammt also alles der lächerlichen Mentalität von einem Haufen Irrer? Ich nenne das üble Vorurteile. Evtl. hilft es ja, wenn du und andere sich mal mit dem Thema selffulfilling prophecy beschäftigen.

Wenn ich gekonnt hätte, hätte ich meinen Account damals schon gelöscht. Der Oberchef hat mich aber in einer PN gebeten, das Board nicht zu verlassen, weil er meine differenzierte Meinung schätzt oder so ähnlich.

Ein Forum, in dem ich meinen Account nicht löschen kann und soll, muss damit rechnen, dass ich auch manchmal auftauche und meine Meinung sage. Was soll ich hier als Datenleiche rumliegen und den Mund halten? Vor allem, wenn auf wirklich böse Art über US-Bürger hergezogen wird. Ich halte es für wichtig, dass da mal jemand den Mund aufmacht. Und sonst hat es keiner getan, im Gegenteil, es herrscht hier Einstimmigkeit. Was ich nach wie vor traurig finde. Vielleicht solltet ihr einfach weniger SPON lesen, dann wäre der Thread hier auch nicht so lange.

Ist es verwerflich, hier nur selten reinzuschauen? Ist es verwerflich, dass ich kein Fanboy bin, der Toyota anhimmelt?

Vielleicht solltest du doch die Boardregeln lesen, bevor du nach einer Sperre rufst, weil einer beim US-Bashing dagegen hält.
Everic
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Re: Toyota-Rückrufaktion

Beitragvon nachtlaeufer » Mittwoch 10. März 2010, 15:45

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